Wedstrijd verslag Batavia ’90 Vrouwen 1 tegen HZM’22 Vrouwen 1.

Gisteren was het weer tijd voor een wedstrijd. Natuurlijk was het wederom erg belangrijk om de wedstrijd te winnen om ongeslagen te blijven en ook bij te blijven met de koploper Ajax.Eenmaal aan de wedstrijd begonnen merkten wij dat Batavia begon met 4 voorin. Dit was even schakelen voor ons. Daardoor kwam er wel veel ruimte op het hele middenveld. Hier hebben we een aantal keer goed gebruik van gemaakt. Uiteindelijk hield Batavia het niet meer vol om zo te staan en zakten ze toch terug naar een 4-3-3 opstelling. Batavia staat ergens onderaan, maar dan nog moet je een tegenstander nooit onderschatten. Batavia speelde vooral in het begin verassend voetbal, in vergelijking met de andere ploegen die onderaan staan.
HZM 22 VR1 nr 13

De eerste helft stonden wij met vlagen niet goed georganiseerd waardoor ze zelfs met een paar diepteballen en hun spits kansen konden creƫren. Gelukkig voor ons viel de 0-1, gemaakt door Naomi, al redelijk snel. Zij pasten daardoor hun speelwijze aan. Wij waren lang opzoek naar de 0-2, maar helaas werd er voor heel veel mooie ballen en acties buitenspel gevlagd terwijl dit niet mogelijk was. Naomi scoorde een mooi doelpunt, maar die werd niet meegeteld. Naarmate de eerste de helft kregen wij steeds meer de overmacht en werd het voor Batavia steeds lastiger om er doorheen te voetballen.

In de tweede helft gingen wij beter voetballen dan in de eerste helft. Voetballend kwamen we er vaak goed uit alleen kwamen we dat laatste zetje telkens net te kort. Batavia speelde veel met de lange bal. Ons doel was om die bal eruit te halen en dat lukte meestal ook wel. Wanneer dit niet lukte hadden wij ook al snel de bal in de ploeg door een goede samenwerking van de verdediging en een paar goede verdedigende acties. Er werden een aantal voorzetten gegeven door ons waardoor uiteindelijk een speelster van Batavia overduidelijk hands maakte en de scheidsrechter dus floot voor een penalty. Diede is onze penaltynemer en die schoot hem erg rustig in de linker hoek waardoor wij op 0-2 kwamen.

Uiteindelijk had Sara een actie richting de zestien en werd daarin vol onderuit gehaald. Dit was ook overduidelijk weer een penalty en de scheids floot hier ook voor. Wederom nam Diede de penalty en ook deze schoot ze rustig links in het goal en kwamen wij op een 0-3 voorsprong. We hebben er daarna met het team alles aan gedaan om weer de 0 te houden achterin en dit is ons ook weer gelukt.